Name | Pods, pūds, puodas, pot, гаршчок |
Author | Janīna Gribuste (1940) |
Year of establishment | 2000. g. |
Place of establishment | Rēzekne |
Description
J. Gribuste dzimusi Rēzeknes raj. Zundos (tag. Rēzeknes nov.). J. Gribuste mācījusies Rēzeknes 1. vidusskolā, tad Rīgas lietišķās mākslas vidusskolas Rēzeknes filiāles keramikas nodaļā pie Martas Krastiņas, bet praksi izgājusi pie Polikarpa Čerņavska.
J. Gribuste ir Latgales keramikas tradīciju turpinātāja, skolotāja daudziem keramiķiem Rēzeknes lietišķajā mākslas skolā (tag. Rēzeknes Mākslas un dizaina vidusskola), kā arī keramikas nodaļas vadītāja. J. Gribuste izceļas ar savu savdabīgu un oriģinālu rokrakstu podu darināšanā – smalkām formām, atturīgumu un eleganci. Keramiķe J. Gribuste šajā laikā, kad tapis minētais pods (periodā no 2000.–2008. g.), savus darbus darina Latgales Kultūrvēstures muzeja pagrabiņā, kur viņai bija neliela darbnīca.
Pods, kas īpaši izceļas ar J. Gribustei raksturīgajām tapveida osām – „austiņām”. Pelēkzila glazūra, augšdaļā zila ar notecējumiem. Šī poda glazūra ir ļoti piesātināta, tāpēc visdrīzāk sagatavota rūpnieciski, nevis pašas keramiķes sajaukta. Vienīgais pods ar tik intensīvu toni.
J. Gribuste ir Latgales keramikas tradīciju turpinātāja, skolotāja daudziem keramiķiem Rēzeknes lietišķajā mākslas skolā (tag. Rēzeknes Mākslas un dizaina vidusskola), kā arī keramikas nodaļas vadītāja. J. Gribuste izceļas ar savu savdabīgu un oriģinālu rokrakstu podu darināšanā – smalkām formām, atturīgumu un eleganci. Keramiķe J. Gribuste šajā laikā, kad tapis minētais pods (periodā no 2000.–2008. g.), savus darbus darina Latgales Kultūrvēstures muzeja pagrabiņā, kur viņai bija neliela darbnīca.
Pods, kas īpaši izceļas ar J. Gribustei raksturīgajām tapveida osām – „austiņām”. Pelēkzila glazūra, augšdaļā zila ar notecējumiem. Šī poda glazūra ir ļoti piesātināta, tāpēc visdrīzāk sagatavota rūpnieciski, nevis pašas keramiķes sajaukta. Vienīgais pods ar tik intensīvu toni.
Intresting info
„Man nepatīk smalki darbi, un vēl nepatīk, ja mālu griež ar nazi!” saka Janīna. Varbūt viņai māls asociējas ar Latgali, ar pašas dzīvi. Lai arī cik grūta tā bijusi, viņas daiļradē tomēr dominē gaišie toņi, īpaši zaļā - cerību krāsa.
Stepiņa S., Terentjeva S. Esmu „svētdienas” māksliniece. Rēzeknes Vēstis. Nr.108, 2000.
Stepiņa S., Terentjeva S. Esmu „svētdienas” māksliniece. Rēzeknes Vēstis. Nr.108, 2000.
Available on exposure | Nē |
Collection | Latgales keramika |