Name | Krūze – kovārnis, krūze – čāguons, ąsotis, jug, збан-галка |
Author | Evalds Vasilevskis (1953) |
Year of establishment | 1996. g. |
Place of establishment | Rēzeknes raj., Kaunatas pag., Akminīši (tag. Rēzeknes nov.) |
Description
E. Vasilevskis dzimis Rēzeknē. Mācījies Rēzeknes 1.vidusskolā, bet Latgales podniecības tradīciju izpēti padziļinājis, klausoties mākslas zinātnieka Jāņa Pujāta (1925–1988) lekcijas Tautas universitātes keramikas fakultātē, kā arī mācoties no pieredzējušajiem podniekiem – Ā. Kāpostiņa, J. Backāna, P. Ušpeļa (seniora) u.c. No 1976.–1978. g. E. Vasilevskis teorētiskās zināšanas par mālu pielieto, strādājot par deģi ražošanas apvienībā „Latvijas keramika”. 1979. g. E. Vasilevskis ieguvis Tautas daiļamata meistara nosaukumu, ir Latvijas Mākslinieku savienības biedrs. Savukārt kopš 1984. g. podu darināšana keramiķim ir vienīgais iztikas avots. 1990. g. viņš dibina Latvijas Kultūras fonda kopu „Pūdnīku skūla” un šobrīd ir tās vadītājs 15 gadus. Keramiķis aktīvi ņem dalību visos LKF kopas „Pūdnīku skūla” projektos, ir saņēmis vairākus atzinības rakstus un balvas par jaunradi, kas gūta tradicionālā kultūras mantojuma jomā. 2013. g. reģistrējis „Tradicionālo zināšanu turētāju biedrību”.
Krūze ar vāku stilizēta kovārņa tipa, rievota, lentveida osa, snīpis knābja veidā, plastiski veidotas acis, vāciņš – neregulāras formas konuss, bez glazūras, krūze apdedzināta, izmantojot redukciju. Krūzei ir ne tikai radošs dizains, bet tā ir arī praktiski pielietojama.
Krūze ar vāku stilizēta kovārņa tipa, rievota, lentveida osa, snīpis knābja veidā, plastiski veidotas acis, vāciņš – neregulāras formas konuss, bez glazūras, krūze apdedzināta, izmantojot redukciju. Krūzei ir ne tikai radošs dizains, bet tā ir arī praktiski pielietojama.
Intresting info
Podnieka E. Vasilevska daiļradei raksturīgs putnu formu un motīvu izmantojums. Pie zoomorfo formu vai detaļu veidošanas autors savā daiļradē atgriežas laiku pa laikam, veidojot dažādus putnus, vēršus u.c. Autors par pamatu ņem putna formu, to atvasinot, izveido saimniecībā izmantojamu trauku. Turklāt autors apzināti nenogludina trauka virpoto daļu, atstājot virpas un rokas radīto ritmu, ko iegūst, strādājot ar kājminamo virpu.
Available on exposure | Jā |
Collection | Latgales keramika |