Name | Svilpaunieks, sviļpaunīks, švilpukas, whistle, свістулька |
Author | Pēteris Kise (1950–1980) |
Year of establishment | 1979. g. |
Place of establishment | Rēzeknes raj., Pocelujevka, Pētera Ušpeļa darbnīca (tag. Rēzeknes nov.) |
Description
P. Kise dzimis Rēzeknē, mācījies Rēzeknes lietišķās mākslas vidusskolā (tag. Rēzeknes Mākslas un dizaina vidusskolā) dekoratīvās noformēšanas nodaļā. Strādājis Rēzeknes novadpētniecības muzejā (tag. Latgales kultūrvēstures muzejs) par mākslinieku – noformētāju. No 1976. g. apmeklējis Tautas universitātes keramikas nodaļas studijas pie mākslas zinātnieka J. Pujāta. Ļoti talantīgs plastiķis, kurš ar mālu darbojies tikai 2 sava mūža pēdējos gadus, jo pāragri aizgājis mūžībā. Piedalījies izstādēs Latvijā un Krievijā (Maskava). 20. gs. 70. g. beigās P. Kises darbus iepircis pat PSRS tautu etnogrāfijas muzejs (no 1992. g. – Krievijas etnogrāfiskais muzejs).
Svilpaunieks – „lakstīgala”, virpota centrālā daļa ar platu peku, kuras mala rotāta ar iespiestu stabiņu joslu, virpojums augšdaļā noslēdzas ar sīkplastikas figūru – putna mugurā sēdošu velniņu ar kokli, kam pie kājām 2 nelielas putniņu figūriņas, glazūra sūnu zaļa, tumša.
Svilpaunieks – „lakstīgala”, virpota centrālā daļa ar platu peku, kuras mala rotāta ar iespiestu stabiņu joslu, virpojums augšdaļā noslēdzas ar sīkplastikas figūru – putna mugurā sēdošu velniņu ar kokli, kam pie kājām 2 nelielas putniņu figūriņas, glazūra sūnu zaļa, tumša.
Intresting info
Latgales keramikas slavas laikos (20. gs. 80. g.) Latgales podnieku dienās gandrīz katru gadu tika organizētas arī sīkplastikas izstādes, uzsverot, ka šie, it kā niecīgie darbi, ir tikpat būtiska Latgales keramikas sastāvdaļa kā apjomīgās vāzes, bļodas, ļaki, piena podi. 20. gs. 80. g. 2. pusē izveidojās pat vesela plejāde sīkplastikas autoru, un katrs no viņiem bija izveidojis savu tēlu galeriju, ko vislabprātāk atveidoja mālā.
Available on exposure | Nē |
Collection | Latgales keramika |